Monday, November 2, 2009

Diogenov klub


Diogenov klub je fiktivni klub džentlmena koji je izmislio Artur Konan Dojl i pomenuo ga u nekoliko priča o Šerloku Holmsu, ponajviše u `Grčkom tumaču`. Izgleda da je klub dobio ime po Diogenu, ciniku (iako to u originalnom tekstu nije objašnjeno), a čiji je suosnivač bio Šerlokov brat Majkroft Holms.


U delu kaže ovako:


`Znate, ima mnogo ljudi u Londonu koji, neki zbog povučenosti, neki zbog mizantropskih sklonosti, nemaju želju za sedenjem u društvu. Ipak ne gledaju sa prezirom udobne fotelje i periodičnu štampu. Klub Diogen je nastao zbog njihovih potreba i sada ga čine samotnjaci i najnedruštveniji ljudi u gradu. Ni jednom članu nije dozvoljeno da drugima odvlači pažnju ili ih na bilo koji način uznemirava. Sigurni, u `Sobi stranaca` gde je svaki razgovor zabranjen u bilo kakvoom obliku, a tri povrede takvog reda dođu li do odbora, za sobom povlače isključenje brbljavca iz kluba. Moj brat je jedan od osnivača i tamo sam našao vrlo mirnu atmosferu.`

(preuzeto sa:

6 comments:

  1. Decki super ste, samo da javim da je dim lule forum sada i na novoj domeni www.dimlule.com

    ReplyDelete
  2. Gde u Beogradu kupiti lulu, gde duvan za lulu i kako postati član cenjenog Kluba?
    V. Stojković

    ReplyDelete
  3. Mi smo aktivni, uvik se dimi. Dali ima zainteresiranih da napravimo međudržavni turnir u dugom pušenju lule ili nešto slično.

    ReplyDelete
  4. pozdrav kolege po dimu... ja sam jos jedan od obozavalaca lule i dobrog duvana
    interesuje me da li je klub jos aktivan i da li se jos odrzavaju sastanci??? gde i da li je moguce doci???

    ReplyDelete
  5. Hello!
    I'm from Russia, Saint-Petersburg.
    It is a pity that on your website there is no possibility to change the language (English or Russian)...
    I want to give you a friendly and warm handshake from our Club Lovers Pipe!
    With respect, Michael.

    ReplyDelete